faceoobk classicchrom.renowacja

Renowacja elementów chromowanych

Zasadniczo renowację elementów chromowanych do pojazdów zabytkowych i klasycznych można podzielić na fazy. Każda z nich jest istotna dla osiągnięcia jak najlepszego efektu prowadzonych prac, czyli doprowadzenia elementu do stanu jak najbliższego pierwotnemu. Czasami bywa tak, że udaje się nam poprawić fabrykę, a elementy w rękach zatrudnionych przez firmę fachowców stają się małymi dziełami sztuki użytkowej. 

 

Pracujemy wewnątrz naszej pracowni (lub z zaufanymi partnerami) na większości materiałach chromowanych, używanych przy autach i motocyklach zabytkowych: stali, miedzi aluminium i ich stopach.  Wszystko robimy zgodnie z procedurami, zapewniającymi maksymalne bezpieczeństwo. U nas galwanizacja miedzią, chromowanie oraz renowacja pochromowanych wcześniej elementów zawsze przebiega kompleksowo.

 

Jak przygotowujemy elementy do chromowania?

Każde zlecenie zaczynamy od precyzyjnego skatalogowania części i oceny uszkodzeń. Następnie oczyszczamy elementy z zabrudzeń, farby, kleju, starych uszczelek itp. Potem przychodzi czas na galwaniczne usunięcie chromu i niklu bądź zabezpieczającej niektóre elementy aluminiowe warstwie ochronnej tzw. anody – odpowiednio w roztworze sody lub kwasu siarkowego.

Na koniec przekazujemy element na linię produkcyjną i nakładamy nową powierzchnię chromu, o ile wcześniej nałożony nikiel w całości wystygł.

 

Chromowanie a obróbka wstępna – na czym polega?

Ten etap obejmuje naprawę uszkodzeń oraz korektę kształtu, jeśli jest potrzebna. Uzupełniamy ubytki poprzez spawanie bądź lutowanie, a potem szlifujemy obrabianą część. W ten sposób usuwamy efekt skorodowania, wyrównujemy powierzchnię, a nawet, jeśli to konieczne, zdejmujemy cienką warstwę materiału (do 1 mm) przy pomocy materiałów ściernych. Po przygotowaniu powierzchni danego elementu możemy przystąpić do chromowania.

 

Czy galwanizowanie miedzią jest opłacalne? Z nami tak!

Miedziowanie galwaniczne służy uzupełnieniu ubytków, zamaskowaniu niewielkich niedoskonałości i zabezpieczeniu detalu przed korozją. Proces polega na pokryciu go warstwą miedzi (od 50 nawet do 300 mikronów) w kadzi wypełnionej elektrolitem z wykorzystaniem zjawiska elektrolizy. 

 

Galwanizowany detal szlifujemy drobnymi materiałami ściernymi, korygujemy jego powierzchnię i uzupełniamy ostatnie niedoskonałości, a na koniec polerujemy na tekstylnych lub filcowych tarczach, dla ostatecznego połysku. Cała procedura chromowania i galwanizowania wydaje się prosta, aczkolwiek w praktyce wymaga od nas wiedzy, doświadczenia i precyzji działania.

 

Niklowanie i chromowanie galwaniczne – postaw na profesjonalizm!

Chromowanie, niklowanie i miedziowanie to również procesy elektrolizy, z użyciem różnych elektrolitów. Kluczowym etapem jest niklowanie, to w tym procesie utrwalamy połysk uzyskany w procesie polerowania miedzi, maskujemy mikronowe niedoskonałości i tworzymy metaliczną połyskującą warstwę (od 20 do 50 mikronów) charakterystyczną dla motoryzacyjnych części ozdobnych.

 

Jakość usługi zależy od czystości elektrolitu i optymalnego składu kąpieli oraz odpowiedniego przygotowania powierzchni elementu. Chromowanie i renowacja elementów chromowanych jest końcowym etapem procesu. Cienka warstwa chromu (od 3 do 5 mikronów) zmienia nieco żółtawy kolor niklu na srebrzysto-niebieską barwę chromu. Chrom dodatkowo utwardza powierzchnię elementu, czyniąc go nieco bardziej odpornym na zarysowania i ścieranie.

 

Nie czekaj i postaw na usługi renowacji elementów chromowanych. Jeśli chcesz odnowić elementy dekoracyjne auta, motocykla lub armaturę łazienkową, koniecznie postaw na usługi miedziowania lub chromowania w naszej firmie.

Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.